Vsi smo se že srečali s popusti, saj nas s tem trgovci premamijo, da kupimo njihov izdelek, ne pa izdelka od konkurence. Vsi popusti so zmanjšanje prodajne cene, ki jo prodajalec da kupcu. Ponavadi so vezani na določeno količino nakupa, plačilom z gotovino ali s kakšnim drugim pogojem. Vsi popusti se razlikujejo glede na to, ali nakupujemo v trgovini na drobno ali v trgovini na debelo.
V trgovini na drobno so vsi popusti odvisni od tega, da je popust odobren le glede na vnaprej znane in javne cene in vse stranke morajo imeti enakovredno možnost, da dobijo popust. Trgovinam na drobno ni dovoljeno, da bi kar same določale, kdaj in kje se bodo vršili vsi popusti, zato se mnoge od njih poslužujejo različnih drugačnih taktik. Kartice zvestobe ali članstvo v klubu potrošnikov določene trgovine omogočajo strankam dodatne popuste, zbiranje nalepk ali vračilo dela kupnine nazaj na kartico, s čimer trgovci obidejo zakon o trgovini.
Nasprotno pa so trgovci na debelo pri oblikovanju cen ali svoje politike dajanja popustov brez omejitev. V praksi se pojavljajo različne strategije, vsi popusti pa pomagajo trgovcem, da prodajo čim več svojih proizvodov. Pojavljajo se naslednji popusti: popust, ki so odobri takoj ob nakupu; popust, ki je pogojen z nakupom določene količine blaga ali določene vrednosti blaga; popust na gotovino; posebni popust, ki pomeni dodaten popust za različne oglaševalske dejavnosti in podobno. Obstaja tudi tako imenovani naturalistični rabat ali stvarni popust, ki se nanaša na zagotavljanje blaga brezplačno, ob nakupu določene vrednosti ali količine, pri tem pa gre za princip “plačaj eno, dobiš dve” ali “vsak deseti del vam podarimo”. Ker imamo vsi radi darila, je to ena boljših strategij pospeševanja prodaje. Trgovci na drobno pa se večkrat lahko poslužujejo popustov v stilu “družinskega pakiranja”, kjer gre za to, da je cena celotnega paketa nižja od tega, če bi vsak proizvod kupili posebej samega zase. Vsi popusti so dobri za trgovce in vsi kupci jih imamo radi.